SELAMAT DATANG


30 September 2019

Kereta manja

Kereta balik je dari rumah angah dia dah mula meragam .. tersengguk sengguk .. aku dah risau mati kat tengah highway tengah malam buta .. dengan lampu yang takda .. anda mahu walau beramai kat dalam kereta .. ada masa dia ok .. kadang kadang KO .. mungkin boleh jadi minyak tak turun habis .. mujur abang balik awal hari ni .. lalu masjid tanah nasib tak pergi pasar malam mungkin sekitar kawasan berdekatan rumah atok kot. . singgah kedai yang aku nampak keluar simpang kilang dak abang ni tapi sayang bukan bengkel .. jalan mati kat traffic light kawasan bukit beringin. . keluar je simpang nak menghala petron nampak bengkel .. kentalkan diri .. nyaris nak berlanggar akak ni .. tapi dia mati kat situ jugak. . tukar spark plug kott (yang macam motor guna tu untuk hidup) .. test ok .. aku bawa ingat nak balik la lalu pekan tersengguk sengguk lagi .. ahhh sudahh .. patah balik kedai .. abang ni tengok balik buka penapis kereta ni .. ayah suruh test drive .. ok je .. aikkk .. ayah follow pun ok .. ayah tutup cerita .. silap aku (ngaku 100 peratus) aku tak pijak habis clutch... lepasni jejakla habis tebus .. ohh ye dia ada keluar lampu amaran check engine .. kau rasa .. aku baca scroll fb .. mungkin fuel pump. . alternator problem .. tapi ok je. .. balik tawakal alhamdulillah .. lepasni jejak sampai ke kerak bumi yee!!

Tiada ulasan: