SELAMAT DATANG


20 Februari 2020

hospital

Kina baru tak sampai seminggu aku hantar balik umbai..  Tup tup dapat call..  aku ingatkan dia dah dapat penderma buah pinggang..  Rupanya ada budak dua orang cancel buat operation untuk buat tapak cuci darah kat tangan...  aku kan tak biasa jalan baru..  Hospital melaka tak dapat buat sebab ramai makanya kena ke hospital jasin untuk buat tapak tu..  Nasib sampai awal sebelum jam 8.. sempat sarapan..  gila jauh jalan dari alor gajah nak ke sini..  Bestnya traffic light sikit je..  Lebihnya jalan panjang minyak kereta dah bawah sikit paras dua..  dugaan..  Ingat sikit je buat tapak mau tak ramainya.. kina sepatutnya nombor dua dianjakkan sebab tekanan darah pula tinggi bebenor...  Ni tadi dekat jam 1 lebih.. Gerak dewan bedah tapi kena bawah pantauan dr pakar la kat dalam sana.. takpala berkorban demi adik...  Ni karang nak ikut jalan mana pula...  Nurse kata mitc macam  dekat..  

Dia mengadu pasal budak yang sepatutnya ambil dan hantar dia buat hal..  Sabar jela..  Sewa bulanan pun murah..  tapi itula aku kesian juga kat budak tu..  tapi degil..  takda la dah ayah dia sakit..  kalau dia kata maaf tak dapat nak ambil dan hantar tapi beria sampai meninggal dunia ayah budak ni..  Dahtu tahlil pun sanggup tolak ketepi..  budak manja..  bila tak naik diungkitnya..  Tak kepening ke budak ni..  dahtu sekarang ni aku kena ulang alik la gayanya turun melaka.. tunggu makcik lambat lagi balik..  dah dekat sana tapi kenderaan pula takda. .. kalau aku..  As well ayah akan membebel..  Duit minyak..  Aku malas nak patah balik penat kot hadap jammed..  nak je stay hospital tapi tula aku akan bosanla menunggu..  balik rumah aku kena urus dak adik ambil dak abang..  penatnya rasa..  kalau kina ke abang drive aku tak kisah..  Setakat ni akula driver tunggal..  nanti dah takda kereta macam mana la pula..  

Tiada ulasan: