SELAMAT DATANG


01 September 2019

Kini kutahu

Hari ni takde ke mana mana pun... kereta pun tak dipanaskan pun .. tadi ayah panggil masa gorengkan nasi .. ayah suruh tekan brake kaki .. terkejut aku ...asal brake ni tak makan langsung .. weii aku dah gelabah teruk weii .. semalam masa nak pergi ambil abang kat simpang jeram pun aku brake masa kat traffic light nak dekat petak kuning kot ..  balik dari ambil abang .. nyaris je nak berlanggar van tnb ke JPAM (tak perasan lembu tengah jalan lenggang lenggok) ayah menjerit ke tepi (engine mati mengejut sebab aku tak tekan clutch) .. balik sampai kat rumah terlajak melanggar batu masuk ke rumah (mati enjin berkali kali sampai ayah mengeleng kepala / mencarut aku ) hehehe .. bila ayah call uncle tanya apa semua uncle kata esok hari bawa minyak brake (kena tambah) masa ni tak tahu apa apa .. aku ayah mencarut marah (ada orang nak pedajal ke minta kami excident).. fikir wire brake kaki kena putus ke .. tengok bawah kereta macam ada titis minyak takpun (aircond tak pasang pun masa panaskan engine) .. call uteh sekali tengok tangki minyak brake .. baru ketahui punca .. licin sungguh weii minyak brake .. hurmm .. nasib uteh kata cuba isi minyak brake tengok dulu cara ni .. bila isi baru terasa hidup kembali brake kaki kereta (sebelum tu aku paling hangin orange tengah risau brake kaki ni asal jadi gini si wadey plak perkataan JAHANAM ROSAK meniti kat bibir dia .. adik plakk HABISLA ABANG WAN BALIK TENGOK PEMEGANG BONET BELAKANG PECAH .. TEMPAT SIMPAN BARANG TENGAH TU DAH TERCABUT / PATAH ) .. lepas selesai tu ayah ajak keluar minum luar sekali test drive .. kalau ada bocor .. ada penurunan ke tak paras tangki minyak brake tu .. dan tadi (keesokan harinya bawa pergi masjid tanah sampai ke rumah) terasa kelancaran kelainan bila tekan brake .. sekali je brake berhenti dengan smooth je .. bila tekan je terasa ala ala kereta baru keluar .. maka lepasni kena ada stock minyak brake .. minyak hitam andai kata problem kat mana mana masa malam ke .. syukur alhamdulillah terima kasih uncle  dan juga uteh ..

Tiada ulasan: