SELAMAT DATANG


16 Julai 2019

Perginya makcik SAPIAH BINTI DAHALAN

Assalamualaikum .. ada hikmah kenapa aku menangis .. ada sebab kenapa ke sini .. terima kasih makcik .. akhirnya impian nak balik kampung tercapai .. sabar ye makcik tunggu ika.. terima kasih satu perkataan yang aku sempat ucap bila aku mampu urus najis tanpa rasa susah geli .. maaf kerana berkasar dengan makcik juga saya sempat ucap ..  ketika saya geram tak mampu menukar pampers makcik .. macam mana saya gembira berbual berlawak dengan makcik .. macam mana saya ajak ingatkan makcik baca surah itu ini .. macam mana saya katakan pipi makcik macam hamster sebab simpan makanan je .. saya redha bila nama saya dipanggil dengan pelbagai nama samaran .. tapi ada sekali makcik macam boleh panggil nama saya sekali walaupun saya tak pasti mungkin ia mungkin tidak .. hehehe .. tepat jam 2.40 pagi .. badan makcik mula berpeluh .. makcik dah takda rasa nak ulang baca niat solat .. baca surah lazim .. marah bila usik .. nak air buah .. dah takda .. sakit perut pun takda dah .. sakit kepala takda .. mungkin muntah tadi sebab makcik nak kosongkan perut makcik .. selamat kembali disisi Allah SWT makcik comel .. makcik pipi merah .. kiranya gambar akhir makcik tengah hari tadi .. masa tukar pampers .. masa saya sedar mata makcik dah tak respond .. usik gerak pun dah tak jalan .. kemudian mata makcik tertutup sendiri .. mulut dari bergerak terus terhenti ...Dada yang bergerak perlahan juga tiada .. makcik pergi jua pada usia 73 tahun .. comel pipi merah auww auww .. semoga ika kuat .. kami sedia ada .. hadapi ujian ni dengan tenang .. bila ikhlas kita akan merasai nikmatnya ..

Tiada ulasan: