SELAMAT DATANG


02 Ogos 2019

Lama tak memandu

Balik je dari kl terus ke rumah ika bermalam di sana .. hari isnin petang tu aku dah kena drive kereta wira adik aku tu .. hurmm masa ni ketakutan kecemasan aku adalah naik bukit jalan ayer molek tu .. lepas .. wahh happy .. tak bestnya .. hurmm lama gila sekejap2 bawa kereta luar garisan putih jalan raya nak menghala laluan sebelah itu dengan iwan .. sekejap mati bila masuk simpang .. iwan biasalah .. haa masuk gear berapa ni .. dah serupa dia cikgu driver aku .. masuk halaman rumah boleh terlanggar sisa batu besar tembok jalan rumah aku ni .. sebabnya setereng .. biar gitu .. mati weii calar .. padahal dah cuba sembang nak cat tak kereta ni .. iwan.cakap takpayah .. tayar naik atas batu .. kalau dulu bawa basikal si syafiq sebelah ni turun bukit tayar belong terangkat ni .. tayar kereta depan terangkat .. bapak ahh .. mujur ayah aku dalam hangin dia bebel aku boleh fokus .. kekadang bengang juga .. enjin mati la .. signal kiri kanan tetiba terpancul. . langgar pokok tepi jalan tah apala orang cakap .. macam ular kena palu .. amek abang .. confident lepasni .. silap dia sikit je .. masa tu la kereta lalu so break la .. abang aku ketot dah memekak ganggu konsentrasi aku .. nasib tak berlanggar kereta belakang .. lama weii aku belajar nak cari gear 3 .. bahenol .. masa balik hantar adik aku masuk PUSASDA .. masa tu la jem .. gerak slow lepas nak naik bukit kereta velfire dah blah .. dah terundur ni .. dua kali tayar berasap .. baru lepas naik bukit.. aku senyum kambing je dengan abang abang askar .. iwan entah2 dah boleh agak .. hancur kereta aku kena jahanam .. balik tu .. hurmm keluar salah lorong ikut jalan menghala lubok china .. nasib bukan jalan pasir panjang.. jalan tu aku punya .. lenggang gila .. gear 3 jumpa .. bahagia la walau dilencong kereta .. aku siap cakap .. "terima kasih .. " .. kemudian masalah berulang gear tak jumpa .. balik dari pasar kuala nak keluar simpang ni. . Nyaris nak berlanggar pakcik dengan makcik ni yang naik motor .. kereta macam biasa la mewakili tuan dia .. mati enjin .. kat luar pakcik dah mencarut .. dalam plak ayah aku marah2 .. aku sengih je .. oh ye .. lupa masa nak masuk simpang menghala ke jeram masa tu maghrib .. aku plak jenis seriesly tak nampak kereta kat simpang tu .. nasib sebijik .. aku salah masuk lorong .. belakang kereta tu aku menyusup masuk line sebelah .. akak kereta aku potong dah mengelabah. . buta ke aku masa tu .. tapi tak nampak weii .. mata aku kena tutup .. masa tu la .. aku cakap sorry la .. tak nak bayar ganti rugi .. aku pergi pasar .. sebelum tu transfer duit kina isi minyak .. aku tertarik bonet belakang .. asal la signal pintu menyala .. search pak google .. dasar bahalul .. salah tarik tuil .. nak keluar pergi pasar bunyi .. dua tiga kali berbunyi .. ni tadi signal kiri kanan menyala .. sampai pasar kuala .. nasib ada hamba Allah ni cakap kat ayah tekan bentuk segitiga ni .. maka tamatla riwayat signal kelip2 tu .. hahaha. . lepasni apa lagi hal bakal berlaku .. penyebab menyala .. break tak tekan habis .. bukan habis aku tekan ke . Maybe masa nak membelok masuk simpang kot .. hahaha .. sekarang ayah malas bebel sebabnya gear alhamdulillah aku jumpa !!! Smooth je bawak .. enjin mati masa lampu hijau tu sabar jela .. jalan yang dah lama aku tak lalu pun dah banyak berubah .. terutama kat KMM .. siap letak tiang merah macam kat highway tu .. aku bawa laju nasib sipi2 nak berlanggar ..

Tiada ulasan: