SELAMAT DATANG


01 Mac 2020

kenduri last minute

Tanpa bincang...  tup tup kenduri hari ni...  iwan plak balik dekat  6 pagi..  (ngedate sama member nya)...  Itu satu hal..  Keluar sebelum jam tujuh...  Balik dekat  jam 9.. Kendurinya jamt11.30 ... Sampai ja orang pasang khemah..  Selamat sikit.  Aku paying hangit nak2 jenis org yang tahu org beli kuih...  Dia yg tukang arah keluar dan makan..  🙄🙄 pastu menyembang lebih..  Nak dekat jam 10 ... baru nak masak nasi...  aku yang Kat belakang  struggle basuh ayam 5 ekor.  Datang si  amoii.. bagi kuali...  ok fine nak cuci..  Mana span dengan  sabunnya..  Bila aku hangin...  Muka kosong sambil kat dalam genggam  ada kuih karipap...  (astagfirullahalazim)..  Aku ulang ayat kaku je  situ...  Hangin aku.. dengan mak la  duk berdebat dengan kina bagai..  Nasib ada kina..  masak kina...  Sepatutnya sayur nasi didahulukan..  Ni  ayam la..  Alahaii😐😐... tabahla.. Tau lak jam 11 org datang memasing gelabah...  nasi masak tapi latah...  nak masak kali ke2... aku tak tekan button on kat periuk tu..  ibuk sampai...  baru laju sikit...  bila makngah sekeluarga datang.  Mak yang memula senyap nampak sedara mula la bising...  Tp bab kerja masih slow...  🙄🙄🙄 mana ayah tak mengamuk...  dugaan buat kenduri lastly minute tapi okla lauk habis licin...  (Kalau kenduri sebelum ni buat lepas asar..  Sayangnya tak berabis..  rasa membazir 😫😫).. Stok kat rumah pun cukup2 je... Next week iwan dah berangkat ka kota kinabalu, sabah..  memulakan hidup seorang askar  RAMD..  pagi hari khamis dalam jam 3/4 pagi sila la gerak ke WTKL..  😭😭😭 pergi iwan balik  aku la...  hah amek kau jalan kl.  Pagi dinihari...  Semoga dipermudahkan...  Nervous weii..  Tayar pun hampir kebotakkan asyik merempit ke melaka ulang alik..  Rabu malam khamis jemput wadeyy..  dia nak follow g kl...  maila kita berpesta.  

Tiada ulasan: