SELAMAT DATANG


21 Mac 2023

MEMORI

 sabtu 18/3/2023 ..

Ambil adik aku no 5 ..sekali dapat panggilan dari makcik aku suruh datang sana. .sebab aku dah jarang dan sibuk nak ke rumah makcik aku ..

Makcik aku sampaikan la amanat dari cousin aku kat senawang ..katanya malam tu buat kenduri..aku dah la malas ..bagi alasan abang kerja pagi .. padahal wada ..(dia dah pesan tak payah nak sebar berita dia pasal ambil lesen tu) ..aku okla kan pasal arahan dia tu...

Sekali cousin aku call ..suruh bawa makcik dengan cousin aku lagi sorang ..makcik aku ikutkan tak mau pergi sebab tak berapa nak sihat tambah pula penglihatan kabur ..tapi bila cousin aku kawtim dengan ayah aku ..memang tak boleh tolak la ...

Ambil abang aku balik kerja tinggal la abang aku ..mak aku dengan adik aku no 4 kat rumah sebab tak muat ..maka aku ..ayah aku ..makcik aku ..adik no 5 dengan si bongsu ke sana ..nasib sampai jam 8 ..itu pun berpusing pusing ..ikutkan 7.50 malam dah sampai ..

Tapi tunggu majlis mula dekat jam 9 lebih ye .. aku dengan makcik tak dapat makan sebab nasi habis awal terpaksala makan kuih dengan kek ..dekat jam 11 malam balik ..menempuh jalan sunyi ..nasib aku tak mulut celupar cuma bau busuk tu memang ada ..dah esok hari tu baru aku bagitahu. .makcik aku kata dia bau stoking busuk ..aku bau macam sampah busuk ..adik no 5 aku ada berbau ..


Disebabkan aku bawa laju kesian adik aku tengah lena tidur terus terhantuk kepala disebabkan aku langgar bonggol ajaib .. ayah aku dah bebel kata aku dah microsleep..elok2 ada kereta banyak pastu gatal nak bawa solo ..memang la sebab aku tak selesa dengan warna lampu yang serupa "kau ni slow la .." ...memang la slow muatan berat ..dahtu ada timing nak memotong taknak pula memotong..


Nasib 12 malam sampai ..ikutkan aku nak hantar direct makcik aku tapi ayah aku dah bagi larangan ..sanggup ke tempuh jelmaan tanpa kepala kat hutan simpan tu .. disebabkan ayah aku muda² punya pengalaman .aku BATALKAN hasrat tu ..




 

Tiada ulasan: