SELAMAT DATANG


16 Jun 2023

DUGAAN KLIA

Kan aku kata ambil adik no 6 aku balik cuti raya 2 minggu ..
Dia balik asing² ..kiranya dia balik sebab raya dan uruskan dokumen rumah dia  .

Dahtu dia gerak dari KK pukul 3 sampai sekitar jam 5 ..macam MELAKA ke KL je ..tapi lewat sikit sampaibKL ..
punya la excited tapi sayang diuji tak jumpa tempat adik aku tunggu tu  ..berpusing² sampai maghrib baru jumpa ..

Map tunjuk tu dah betul ..tapi adik bongsu aku pula jenis .."ehhh sini la ..." ..ehhh asal sampai ke tempat simpan kapal terbang ..ayah aku kat sebelah dah mula bersuara bila kitorang dah start berdrama ... Dahtu nak jumpa tempat tu ..aku pula buat drama p masuk tempat kereta nak keluar simpang dah kenapa ..padahal dah nampak laluan nak uturn tu kat depan je ..tapi tahla blur dan blank ..dah padahnya ..kereta velfire nak gerak dah dekat sampai tapi aku cepat gerak. .kena hon sedas ditambah dengan bunyi adik aku menjerit sebelah telinga aku. .
Dekat pukul 7 ye jumpa laluan dia ..

Mujurla adik no 5 aku balik tumpang member dia .kalau tak kena ke ayer keroh weii ..adik no 6 aku ni dah dapat balik kereta dia memang bawa macam lepas geram la ..sampai bayangkanlah .belakang Lori petronas selamba dia potong .. dahtu kereta bawa slow ke mati enjin kena hon ..
Dia punya bawa tu sumpah ..lepas geram dia sampai pukul 5 lebih ke jam 6 .. kena sidai .. dekat maghrib jumpa jalan ..

Ini kisah hantar dia balik pula ..
Bangun 5 pagi ... Tapi adik no 6 aku lambat balik sebab lepak buat saat akhir.  Ayah aku merajuk sebab aku bergaduh dengan dia .. bagi la alasan sakit dada .. so aku mak ..adik no 7 dengan no 4 ..semua perempuan ye.  Adik no 6 aku je sorang lelaki ..dia la bawa untuk uruskan rumah dia dekat WTKL .. so dapat lihat secara live full uniform ye ... tapi terpaksa aku uruskan sebab kena ada dokumen tak lengkap. .arghhh lemah ..turun KL ..nasib tak turun sebab orang yang urus dokumen tu yang akan uruskan ..

Dahla kena bebel (bak kata adik no 6 aku ...buat niaya orang je tak makan..) ...aku juga yang kena ..aku mana tahu diorang tak makan .. tapi beria masak ..duit memang ada je tapi dalam ATM la .. lastly decide beli makanan ringan ..sebab adik no 6 aku naik flight 2 petang ye kat KLIA1 .. solo .. member lagi sorang balik cuti nikah ..

Kali ni dia balik takda beli apa² ..kuih raya ke apa .. memang takda ..bawa balik baju raya je ..
Dahla balik nak cari parking susah weii ...
Padahal dah bayar parking ..sekali nak masuk kan tak lepas ..rupanya kena pergi bayar lagi. .erghh susah betul ..nak touch n go tak boleh ..yela masuk guna ticket nak keluar guna TNG ..nak ke tempat bayar masuk balik pun boleh bergaduh ..nasib bawa adik no 7 ..nasib memori dia kuat ..harapkan aku memang out ..

Balik takde ye ikut jalan yang lalu ikut IPG nilai tu ..ikut highway ye ...takde singgah makan tengah hari pun . Beli lauk bawa balik rumah masak ..

Itu je la pengalaman ke klia..
ikut kampung smooth je ..
Tapi bergasakla ikut highway balik tu. .
Map pun tunjuk je la jalan mana terdekat ...

Kbyeee ...

Tiada ulasan: